Google Grants is belangrijk voor non-profit organisaties, omdat je direct je doelgroep kan bereiken via de zoekmachine. De gratis advertenties verhogen je zichtbaarheid onder mensen die actief zoeken naar oplossingen, antwoorden of inspiratie. Dit verhoogt het aantal websitebezoekers en helpt je effectief meer donateurs en vrijwilligers aan te trekken.
Google Grants Bureau Utrecht
Goede doelen hebben vaak beperkte marketingbudgetten, terwijl het vinden van nieuwe donateurs en het verspreiden van hun missie cruciaal is. Met Google Grants, de gratis versie van Google Ads, kunnen erkende stichtingen kosteloos adverteren in de zoekmachine. Elke maand stelt Google Grants $10.000 beschikbaar, waarmee je nieuwe donateurs aantrekt, je naamsbekendheid vergroot en meer bezoekers naar je website leidt.

Liever direct hulp van Google Grant experts?
Waarom is Google Grants belangrijk?

Hoe werkt Google Grants?
Hoe werkt Google Grants?
Wanneer je je account hebt geregistreerd, kun je met Grants campagnes in Google Ads live zetten. Hiermee kun je tot maandelijks $ 10,000 gratis adverteren op zoekwoorden. Hierbij is het belangrijk om te voldoen aan de Google Grants voorwaarden. Dit is een lijst van regels waaraan je je moet houden, zoals het behouden van een minimale click-through rate (CTR) en het actief beheren van je campagnes. Door je hier aan te houden, zorg je voor het behoud van dat gratis maandbudget.

Voordelen van Grants voor non-profit organisaties
- Gratis adverteren: goede doelen en andere stichtingen ontvangen maandelijks $ 10,000 van Google om te adverteren in de zoekmachine.
- Hogere zichtbaarheid en meer websitebezoekers: door het gratis budget kun je zorgen voor zichtbaarheid met je advertenties bij relevante zoekopdrachten. Hiermee kunnen non-profits het aantal bezoekers op hun website verhogen.
- Meer donateurs en vrijwilligers: door direct te adverteren met relevante advertenties, bereik je de juiste mensen. Hiermee kun je mensen naar je website halen die zich vervolgens aanmelden als donateur of vrijwilliger.
Hoe weet ik of Google Grants iets voor mijn stichting kan betekenen?
Om te mogen adverteren met Google Grants moet je een erkende non-profit organisatie zijn. Binnen Nederland dien je in het bezit te zijn van een CBF-Keurmerk of een CBF Verklaring van geen bezwaar of dien je een door de Belastingdienst erkende Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) te zijn om in aanmerking te komen voor het gratis adverteren.
Welke kanalen zet je in?
Vervolgens ga je kijken naar distributie: welke kanalen ga je inzetten om je doelgroep te bereiken? Hierbij is een aantal zaken belangrijk. We zetten ze even op een rijtje.
- De gemakkelijkste vraag is: gebruikt je doelgroep dit kanaal?
- Iets minder voor de hand liggend is de vraag: hoe gebruikt je doelgroep dit kanaal? Een voorbeeld is het kanaal TikTok. Millennials gebruiken het kanaal anders dan Generatie Z. Dit moet je ook meenemen in wat je wil communiceren via het kanaal.
Hoe begin je met Google Grants?
Allereerst dien je je te registreren via Techsoup. TechSoup valideert de status van non-profitorganisaties en voorziet hen van een validatiecode die nodig is om in aanmerking te komen voor Google Grants, maar ook Bing Grants en andere platformen. Vervolgens ontvang je een mail, waarna je je Google Grants account kan aanmaken. Bekijk voor een gedetailleerd stappenplan onze pagina Google Grants spelregels. Hier vind je alle noodzakelijke informatie en tips om te beginnen met adverteren.

Wat is een Google Grants bureau?
Waarom Google Grants uitbesteden?
Adverteren met Google Grants is ideaal, want je ontvangt een gratis advertentiebudget en je bereikt mensen die actief naar iets op zoek zijn. Echter, er zijn flink wat voorwaarden waaraan je je dient te houden om je budget te mogen houden. Daarnaast ben je als Grants adverteerder ondergeschikt aan andere (wel) betalende adverteerders, waardoor je vaak weinig vertoond wordt.
Daarom is het cruciaal goed onderzoek te doen, zodat je weet waar je wel en niet op moet adverteren. Naast kennis van Google Ads, heb je dus ook kennis van Grants nodig, wat ruim tijd in beslag zal nemen. Specialisten kunnen helpen tijd te besparen, campagnes effectief te beheren, en de zichtbaarheid en effectiviteit van je campagnes te verhogen.

Wat kan ODIV voor jou betekenen?
ODIV heeft een breed aanbod aan diensten die essentieel zijn voor het versterken van de online aanwezigheid van je non-profit. Hierbij treedt het zowel op als de ervaren coach, als het volledige team met reservebank, klaar om in te springen wanneer nodig. We beginnen met een strategische sessie om samen de beste richting voor jouw online campagnes te bepalen. Vervolgens zetten we onze kennis en ervaring in om effectieve digitale marketingstrategieën te ontwikkelen die specifiek zijn afgestemd op jouw doelen.