Content marketing uitbesteden

Met contentmarketing ga je proberen een actieve verbinding te maken met je doelgroep. Dit komt doordat je relevante content op verschillende plekken in de klantreis inzet om de klant te laten zien dat jij de expert bent en dat zij bij jou moeten zijn om geholpen te worden. Vaak werkt contentmarketing beter dan andere vormen van marketing.

Dat komt doordat mensen waardevolle content actief opzoeken en willen consumeren. Er zijn verschillende vormen van content. Denk hierbij aan schriftelijke, visuele en audiovisuele content. Daarnaast kun je ook nog denken aan de media die je gaat inzetten om jouw content te verspreiden. Heb je dit in eigen beheer of moet je voldoen aan regels van een derde partij? We bespreken het hier allemaal; van een goede content marketing strategie tot daadwerkelijke productie.

Marketeer Ruben aan het werken

Liever direct hulp van een van onze content strategen?

De voordelen van content marketing

Met content marketing bereik je mensen die al dichter bij een aankoopbeslissing zitten, wat de kans op conversies vergroot. Enkele belangrijke voordelen zijn:

  • Thought leadership: doordat je op meerdere plekken zichtbaar wordt voor je doelgroep zul je zien dat deze jou gaat zien als een expert in je vakgebied.
  • Verbeterde klantreis: jouw doelgroep gaat jouw content consumeren op de wijze zoals zij dit wil. Is het via zoekmachines, e-mail, website of misschien wel op fora.
  • Vindbaarheid en zichtbaarheid: doordat je op meerdere plekken je content verspreid en daarmee antwoord geeft op verschillende vragen, zul je zien dat de zichtbaarheid en vindbaarheid van je merk en expertise beter wordt.
  • Nieuw publiek: uiteindelijk zul je zien dat je ook mensen buiten je directe doelgroep gaat bereiken. Mensen zijn namelijk ook actief op zoek naar informatie over producten, diensten en/of expertise. Als je dus antwoord weet te geven op deze vragen, zul je zien dat dit ook opgepakt wordt door een nieuwe doelgroep.
daan aan het werk bij ODIV

Waarom content marketing uitbesteden?

Het maken van goede content kost tijd en expertise. Vaak is de expertise wel in huis, maar zien we dat er weinig capaciteit in huis is om de expertise op schrift te zetten of deze visueel te maken. Daarnaast speelt positionering ook een rol. We zien vaak dat onze opdrachtgevers heel duidelijk weten wat hun positie in de markt is en ze kunnen ook goed uitleggen waarom dit is. Het wordt moeilijker om dit ook in de juiste vorm te gieten en naar buiten te brengen.

Als je je alleen wil focussen op de inhoud en minder op de vorm, dan is het handig om je content marketing uit te besteden aan iemand die daar weer expert in is. Het voordeel van het uitbesteden aan een bureau, is dat je waarschijnlijk meerdere expertises in huis haalt.

Hoe werkt content marketing uitbesteden?

Bij het uitbesteden van content marketing nemen we de tijd om jouw doelen te begrijpen. Het maakt niet uit wat je doelstelling is. Of je nu streeft naar meer merkbekendheid, meer omzet of een breder klantenbestand, online marketing – en daarmee ook je content – begint met een gedegen strategie. Samen bepaal je de juiste doelgroep en benader je hen met een strategie die past bij jouw merk. Hierna kun je je campagnes inrichten met relevante expert content, maak je social snippets, optimaliseer je je website en kun je aan de slag om je doelen te behalen.

Wat is een content marketing bureau?

Een content marketing bureau denkt verder met je mee dan alleen het bedenken en produceren van je content marketing. Bij een bureau werken verschillende specialisten vanuit verschillende disciplines. Hierdoor heb je direct toegang tot diverse online marketing kennis. Samen werk je aan het uiteenzetten van je doelstellingen. Vervolgens gaat een content marketing bureau aan de slag met een content marketing strategie. Ze werken ideeën uit en vervolgens richten ze je campagnes in en optimaliseren deze verder.

Wat kan ODIV voor jou betekenen?

ODIV is een content marketing bureau uit Utrecht en bestaat uit een ervaren team van senior specialisten. Ook op het contactvlak, van ervaren copywriters in Engels en Nederlands tot aan volledig getekende animaties. Wij denken strategisch met je mee en geven concreet advies hoe we jouw doelstellingen gaan behalen. Met een divers team aan experts werken we je content marketing plan verder uit, helpen je met vernieuwende en relevante content en zorgen we ervoor dat dit bij je juiste mensen terechtkomt.

We werken altijd vanuit het principe dat alles getest kan worden. Dat betekent dat we ook gaan testen met de content. Hier kijken we naar inhoud en vorm. Denk hierbij aan afbeeldingen, video’s, teksten, titels, social content of expert content. Hier voegen we uiteraard onze ervaring en best practices aan toe. Onze specialisten staan klaar om je volledig te ontzorgen op het gebied van content marketing zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is voor jouw bedrijf.

Wij werken met alle plezier voor:

Ons contentteam

Jacky Eickes

Content Specialist en Copywriter

Ronja Bosgraaf

Content Specialist en designer

Ronald Nijveldt

Content Strateeg en copywriter

Wij helpen je graag verder!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.