Geïnteresseerd in het uitbesteden van je content? Of kom je graag in contact met experts?

De voordelen van content marketing

Met content marketing bereik je mensen die al dichter bij een aankoopbeslissing zitten, wat de kans op conversies vergroot. Enkele belangrijke voordelen zijn:

  • Thought leadership: doordat je op meerdere plekken zichtbaar wordt voor je doelgroep zul je zien dat deze jou gaat zien als een expert in je vakgebied.
  • Verbeterde klantreis: jouw doelgroep gaat jouw content consumeren op de wijze zoals zij dit wil. Is het via zoekmachines, e-mail, website of misschien wel op fora.
  • Vindbaarheid en zichtbaarheid: doordat je op meerdere plekken je content verspreid en daarmee antwoord geeft op verschillende vragen, zul je zien dat de zichtbaarheid en vindbaarheid van je merk en expertise beter wordt.
  • Nieuw publiek: uiteindelijk zul je zien dat je ook mensen buiten je directe doelgroep gaat bereiken. Mensen zijn namelijk ook actief op zoek naar informatie over producten, diensten en/of expertise. Als je dus antwoord weet te geven op deze vragen, zul je zien dat dit ook opgepakt wordt door een nieuwe doelgroep.

Waarom content marketing uitbesteden?

Het maken van goede content kost tijd en expertise. Vaak is de expertise wel in huis, maar zien we dat er weinig capaciteit in huis is om de expertise op schrift te zetten of deze visueel te maken. Daarnaast speelt positionering ook een rol. We zien vaak dat onze opdrachtgevers heel duidelijk weten wat hun positie in de markt is en ze kunnen ook goed uitleggen waarom dit is. Het wordt moeilijker om dit ook in de juiste vorm te gieten en naar buiten te brengen.

Als je je alleen wil focussen op de inhoud en minder op de vorm, dan is het handig om je content marketing uit te besteden aan iemand die daar weer expert in is. Het voordeel van het uitbesteden aan een bureau, is dat je waarschijnlijk meerdere expertises in huis haalt.

SEO

Hoe werkt content marketing uitbesteden?

Bij het uitbesteden van content marketing nemen we de tijd om jouw doelen te begrijpen. Het maakt niet uit wat je doelstelling is. Of je nu streeft naar meer merkbekendheid, meer omzet of een breder klantenbestand, online marketing – en daarmee ook je content – begint met een gedegen strategie. Samen bepaal je de juiste doelgroep en benader je hen met een strategie die past bij jouw merk. Hierna kun je je campagnes inrichten met relevante expert content, maak je social snippets, optimaliseer je je website en kun je aan de slag om je doelen te behalen.

Wat is een content marketing bureau?

Een content marketing bureau denkt verder met je mee dan alleen het bedenken en produceren van je content marketing. Bij een bureau werken verschillende specialisten vanuit verschillende disciplines. Hierdoor heb je direct toegang tot diverse online marketing kennis. Samen werk je aan het uiteenzetten van je doelstellingen. Vervolgens gaat een content marketing bureau aan de slag met een content marketing strategie. Ze werken ideeën uit en vervolgens richten ze je campagnes in en optimaliseren deze verder.

Wat kan ODIV voor jou betekenen?

ODIV is een content marketing bureau uit Utrecht en bestaat uit een ervaren team van senior specialisten. Ook op het contactvlak, van ervaren copywriters in Engels en Nederlands tot aan volledig getekende animaties. Wij denken strategisch met je mee en geven concreet advies hoe we jouw doelstellingen gaan behalen. Met een divers team aan experts werken we je content marketing plan verder uit, helpen je met vernieuwende en relevante content en zorgen we ervoor dat dit bij je juiste mensen terechtkomt.

We werken altijd vanuit het principe dat alles getest kan worden. Dat betekent dat we ook gaan testen met de content. Hier kijken we naar inhoud en vorm. Denk hierbij aan afbeeldingen, video’s, teksten, titels, social content of expert content. Hier voegen we uiteraard onze ervaring en best practices aan toe. Onze specialisten staan klaar om je volledig te ontzorgen op het gebied van content marketing zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is voor jouw bedrijf.

Benieuwd naar content marketing? Neem contact op met onze content experts!

Ontmoet ons content team!

Veelgestelde vragen

  • Wat kost het om content marketing uit te besteden?

    De kosten van het uitbesteden van content marketing hangt ervan af aan wie je het uitbesteedt. Kies je voor een bureau dan beschik je over de kennis van verschillende specialisten, ze kijken online marketing breed met je mee, maar zijn ook wat duurder. Een freelancer is flexibel, kost minder, maar je hebt alleen toegang tot de kennis en ervaring van één persoon. Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken wat je uitbesteedt. Als je namelijk een (enkel) onderdeel van de content uitbesteedt, zoals social copy, fotografie, banner productie dan heb je andere kosten dan wanneer je de volledige content marketing uit handen geeft.

  • Is uitbesteden van content marketing kosteneffectief voor kleine bedrijven?

    Het uitbesteden van content marketing kan effectief zijn voor kleine bedrijven. Dit verschilt per bedrijf en hangt af van de omzet en marge van een bedrijf. Wanneer het uitbesteden van je online marketing toch te duur blijkt te zijn, kan het ook interessant zijn om enkel advies in te winnen of een content marketing training te volgen.

  • Hoe snel kan ik resultaten zien na het uitbesteden van content marketing?

    Het voordeel van content marketing is dat je direct resultaat ziet. Content dient namelijk fysiek gemaakt te zijn. Je zal dus al snel je visuals, teksten of video’s zien en je voert een verandering door en die is direct zichtbaar op je website, blogs of je social kanalen. Het verwachte resultaat in de vorm mensen die contact met je opnemen, kan wat langer duren. Met name als het gaat om expert content. Dan kan het wellicht enkele maanden duren. Als je op een consistente wijze de content blijft verspreiden, zul je opgemerkt worden als autoriteit en zullen mensen naar je toekomen voor jouw expertise, product of dienst.