Interessante voorbeelden weermarketing
Nu je weet hoe weermarketing in elkaar zit, laten we eens kijken naar interessante voorbeelden:
Stella Artois
Stella Artois heeft uitgezocht hoeveel omzet ze op welke dagen haalde in de afgelopen jaren en zette die omzet af tegen de temperatuur. Wat bleek, wanneer het 2 graden warmer was dan de norm, dan kreeg Stella Artois een omzetboost. Toen gingen ze middels dit soort PDOOH billboards advertenties tonen wanneer het iets warmer werd, omdat deze borden dichtbij winkels stonden.

Resultaten: 65,6% omzetstijging. En omdat de advertenties alleen getoond werden tijdens optimale momenten die ze uit hun eigen data hebben gehaald, waren de mediakosten ook nog eens 50% minder dan wat Stella Artois normaal gesproken uitgeeft.
Coors
Molson Coors heeft een mobiele Facebook campagne gedraaid waarbij de locatiedata en weerdata werd ingeladen. De advertenties werden pas getoond vanaf 23 graden en zonnig, anders werd het niet getoond. Hieronder zie je hoe het eruit zag:

Resultaten: 89% hogere engagement, 67% lagere CPC’s
Meer winst, minder verspilling
Het grootste voordeel van weermarketing is dat het je meer winst op zal leveren, omdat je advertenties interessanter zijn voor je doelgroep. Doordat je naast bijvoorbeeld leeftijd-targeting en interesse-targeting nog een stap verder gaat en door middel van het weer een impressie krijgt hoe je doelgroep zich voelt, leidt dit zo tot meer klikken naar je website en tot eventuele hogere conversies.
Weermarketing advertenties in Google Ads hebben ook nog een ander voordeel: doordat ze relevanter zijn voor de doelgroep krijgen ze een hogere kwaliteitsscore waardoor je advertenties beter scoren in Google Ads. Een hogere kwaliteit score betekent tevens dat je kost per klik verlaagd. Dit betekent betere presentaties van je advertenties en lagere kosten.
Wij zijn een groot voorstander van weermarketing en hopen dat jij dat ook bent geworden na het lezen van dit artikel. Succes en mocht je meer willen weten, neem vooral contact op!