Quora for business

Quora for business heeft een nieuw feature! Elke maand bezoeken meer dan 300 miljoen mensen Quora om hun vragen te beantwoorden en te delen wat ze weten. Sinds het platform is gegroeid, hebben de gebruikers geprofiteerd van de schat aan informatie op Quora die hen helpt weloverwogen beslissingen te nemen. Er worden technische, gedetailleerde en product of service specifieke vragen gesteld. Zelfs vragen over het al dan niet kopen van een product of dienst worden gesteld en uitgebreid beantwoord. Nu biedt Quora hun adverteerders een nieuwe manier om potentiële klanten te werven die meer willen weten over hun aanbod: leadgeneratieformulieren.

Wat zijn Lead Gen Formulieren?

Lead Gen Forms bieden een manier voor bedrijven om hoogwaardige (informatie van) prospects rechtstreeks op Quora vast te leggen. Zonder dat deze prospects het platform hoeven te verlaten. Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter bieden deze vorm van informatie of leads verzamelen al geruime tijd aan. Maar gaat ook Quora aan de slag met deze effectieve manier van informatie verzamelen.

Of je nu e-mails verzamelt voor een nieuwsbrief of zakelijke details voor een demo-aanvraag, je kunt Lead Gen Forms gebruiken om de intentie van de klant vast te leggen in de hele customer journey. Formulieren zijn vooraf ingevuld en minimaliseren de drop-off die optreedt wanneer gebruikers naar een externe bestemmingspagina worden gestuurd. Dit zorgt ervoor dat adverteerders het aantal gekwalificeerde leads dat ze kunnen vastleggen, kunnen maximaliseren.

Quora for business en Lead Gen formulieren

Wanneer je een Lead Gen-formulier maakt, kun je kiezen uit maximaal 12 potentiële velden om de informatie te verzamelen die belangrijk is voor je bedrijf.

De formulieren zijn geoptimaliseerd voor mobiel en desktop, en zijn ideaal voor bedrijven die de volgende informatie willen verzamelen:

  • Contactgegevens: voornaam, achternaam, e-mail, zakelijke e-mail, telefoonnummer
  • Werkgelegenheidsinformatie: Functie, Bedrijfsnaam, Bedrijfsgrootte
  • Locatie-informatie: stad, staat (alleen VS), postcode (alleen VS), land

Nadat de gebruiker deze velden heeft ingevoerd, kun je op de volgende manieren je leads ontvangen:

  • De Zapier-integratie van Quora for business helpt je bij het automatisch overzetten van leads van Ads Manager naar meer verschillende apps. Bijvoorbeeld: Salesforce, Gmail en Marketo
  • Downloadbare CSV in Ads Manager

 

Bèta test van Quora

De afgelopen maanden zijn de Lead Gen formulieren in Quora for business getest onder een aantal geselecteerde adverteerders. Er is dus nog weinig over de kwaliteit en effectiviteit van de formulieren te vertellen. Maar bij Quora for business geven ze al aan verheugd te zijn dat de bèta-adverteerders hun doelstellingen op het gebied van kosten per lead (CPL) en leadkwaliteit behalen. Mochten ze net zo effectief blijken als de Lead ads van andere media, dan adviseren we je na te denken om deze advertentie vorm mee te nemen in je plan.

Verwacht je jouw doelgroep niet te bereiken via Quora? Bekijk dan de Leadgen mogelijkheden van andere media eens. mocht je er hulp bij willen? Wij helpen je graag! Neem dan contact met ons op.