Doelstelling

  • Landelijke awareness genereren onder de doelgroep
  • Impact realiseren in de betrokken doelgroep
  • Gebruik van data & gerichte targeting
  • Kaartverkoop stimuleren

 

Resultaten

  • De Display campagne heeft ruim 9% hoger gescoord dan de prognose met 5.6 miljoen impressies.
  • Via Social zijn ruim 3.8 miljoen impressies gerealiseerd en bijna 2 miljoen unieke mensen bereikt.
  • De doelgroep heeft uitzonderlijk goed geïnteracteerd met de Facebook Canvas: gemiddelde kijktijd was 1.02 min (benchmark van 21 sec).
  • Op NPO en RTL is een totaal bereik behaald van 14.9 miljoen.

 

Aanpak

Voorafgaand aan de campagne van Redbad, is een strategisch onderzoek gedaan naar de inzet van de juiste media om de doelstellingen te behalen. Daaruit bleek dat de volgende kanalen het meest geschikt waren om de film bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen: Display, Social, Branded content, TV en radio. De creatie van alle uitingen op deze kanalen zijn ontworpen en ontwikkeld door KICK!.

In de aanloop naar de releasedatum is gestart met Branded Content artikelen op XGN. Dit leverde direct een groot bereik op binnen de doelgroep. Aansluitend zijn ook de Social en Display campagne een week voor release van start gegaan.
De Display campagne is ingezet middels een bereik, impact en engagement strategie. In deze laatste fase werd het publiek dat in een eerdere fase interactie toonde nogmaals bereikt met iAB banners. Door de hoge interactie, hebben met name de mobiele uitingen via Programmatic en Widespace voor een grote bijdrage gezorgd aan het bereik.

Ook de Social campagne, met name de Instagram Stories en Facebook Canvas, leverde een kwalitatief groot bereik op. De Canvas had een gemiddelde kijktijd van 1.02 minuten waarbij een benchmark wordt aangehouden van 21 seconden. Hieruit bleek dat de doelgroep bovengemiddeld geïnteresseerd was. Doordat op Social een hoge betrokkenheid zichtbaar was in de vorm van likes, comments en shares, zijn er organisch ook ruim 263K impressies gerealiseerd onder 94.608 unieke mensen.

Ondanks het mooie weer en de WK uitzendingen tijdens de periode heeft ook de TV campagne positieve resultaten gehaald. Zo is het totale bereik van NPO en RTL samen hoger uitgekomen dan de prognose met een totaal bereik van 14.9 miljoen.

Lees onze blog

  • DSA - Best SEO B2B campagne 2022
    5 december 2022

    ODIV & Simple Analytics winnen Beste SEO B2B campagne bij DSA 2022!

    We hebben gewonnen! Afgelopen vrijdag was het zover, de uitreiking van de Dutch Search Awards (DSA). Met nominaties voor Beste SEO B2B campagne en Beste SEO consultant op zak gingen we vol goede moed (en in pak) naar de Fabrique in Utrecht.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Social Media trends voor 2023 door ODIV
    15 november 2022

    Social Media trends voor 2023

    De afgelopen jaren schreven we ieder jaar een blog met de social media trends voor het volgende jaar. Dit deden we ook voor 2022. Nu een jaartje verder is het een goed moment om te zien of we het bij het juiste eind hadden, waar we er helemaal naast zaten en om vooruit te kijken naar social media trends voor 2023.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Julia Dilissen (ODIV)
    3 oktober 2022

    Even voorstellen: Julia

    De laatste zomertransfer is alweer een tijdje geleden, dus het is de hoogste tijd om ons nieuwste teamlid te introduceren. Een sportieve dame die haar Instagram hult in kleurrijke outfits op vakantie. Julia draait nu al een paar maanden mee in team Search Search. In dit blog lees je alles over haar eerste paar maanden bij ODIV, haar favoriete Netflix serie, superkracht en met wie zij een vorkje zou prikken. Veel plezier!
    Lees verder
    Lees meer over