Doelstelling

  • Landelijke awareness genereren onder de doelgroep
  • Impact realiseren in de betrokken doelgroep
  • Gebruik van data & gerichte targeting
  • Kaartverkoop stimuleren

 

Resultaten

  • De Display campagne heeft ruim 9% hoger gescoord dan de prognose met 5.6 miljoen impressies.
  • Via Social zijn ruim 3.8 miljoen impressies gerealiseerd en bijna 2 miljoen unieke mensen bereikt.
  • De doelgroep heeft uitzonderlijk goed geïnteracteerd met de Facebook Canvas: gemiddelde kijktijd was 1.02 min (benchmark van 21 sec).
  • Op NPO en RTL is een totaal bereik behaald van 14.9 miljoen.

 

Aanpak

Voorafgaand aan de campagne van Redbad, is een strategisch onderzoek gedaan naar de inzet van de juiste media om de doelstellingen te behalen. Daaruit bleek dat de volgende kanalen het meest geschikt waren om de film bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen: Display, Social, Branded content, TV en radio. De creatie van alle uitingen op deze kanalen zijn ontworpen en ontwikkeld door KICK!.

In de aanloop naar de releasedatum is gestart met Branded Content artikelen op XGN. Dit leverde direct een groot bereik op binnen de doelgroep. Aansluitend zijn ook de Social en Display campagne een week voor release van start gegaan.
De Display campagne is ingezet middels een bereik, impact en engagement strategie. In deze laatste fase werd het publiek dat in een eerdere fase interactie toonde nogmaals bereikt met iAB banners. Door de hoge interactie, hebben met name de mobiele uitingen via Programmatic en Widespace voor een grote bijdrage gezorgd aan het bereik.

Ook de Social campagne, met name de Instagram Stories en Facebook Canvas, leverde een kwalitatief groot bereik op. De Canvas had een gemiddelde kijktijd van 1.02 minuten waarbij een benchmark wordt aangehouden van 21 seconden. Hieruit bleek dat de doelgroep bovengemiddeld geïnteresseerd was. Doordat op Social een hoge betrokkenheid zichtbaar was in de vorm van likes, comments en shares, zijn er organisch ook ruim 263K impressies gerealiseerd onder 94.608 unieke mensen.

Ondanks het mooie weer en de WK uitzendingen tijdens de periode heeft ook de TV campagne positieve resultaten gehaald. Zo is het totale bereik van NPO en RTL samen hoger uitgekomen dan de prognose met een totaal bereik van 14.9 miljoen.

Lees onze blog

  • Ruben Header
    7 maart 2023

    Even voorstellen: Ruben

    We zijn alweer bijna aan het einde van het eerste kwartaal dus het is de hoogste tijd om ons nieuwste teamleden weer te introduceren. We trappen dit jaar af met een transfer in team Search. Een warm welkom voor Ruben! Hij draait sinds januari mee in team Search als SEA specialist. In dit blog lees je alles over haar eerste paar maanden bij ODIV, zijn favoriete ongezonde maaltijd die niet ongezond is, hoe hij zou willen tijdreizen en wie van zijn collega's een goede burgemeester voor Utrecht zou zijn. Veel plezier!
    Lees verder
    Lees meer over
  • Google Bard
    8 februari 2023

    Google Bard: wat betekent dit voor de SEO van jouw website?

    Op 6 februari 2023 kondigde Google haar antwoord op ChatGPT aan: Bard. Bard is een chatbot die wordt toegevoegd aan Google search. Wat Bard precies is en welke impact het gaat hebben op je SEO-verkeer bespreken we in dit artikel.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Google Ads in 2023
    8 januari 2023

    De 14 Beste Google Ads Tips Voor 2023

    Een nieuw jaar is een mooi moment om eens flink de bezem te halen door je Google Ads account. Daarom delen we in dit artikel onze 14 beste Google Ads tips voor 2023.
    Lees verder
    Lees meer over