Doelstelling

  • Landelijke awareness genereren onder de doelgroep
  • Impact realiseren in de betrokken doelgroep
  • Gebruik van data & gerichte targeting
  • Kaartverkoop stimuleren

 

Resultaten

  • De Display campagne heeft ruim 9% hoger gescoord dan de prognose met 5.6 miljoen impressies.
  • Via Social zijn ruim 3.8 miljoen impressies gerealiseerd en bijna 2 miljoen unieke mensen bereikt.
  • De doelgroep heeft uitzonderlijk goed geïnteracteerd met de Facebook Canvas: gemiddelde kijktijd was 1.02 min (benchmark van 21 sec).
  • Op NPO en RTL is een totaal bereik behaald van 14.9 miljoen.

 

Aanpak

Voorafgaand aan de campagne van Redbad, is een strategisch onderzoek gedaan naar de inzet van de juiste media om de doelstellingen te behalen. Daaruit bleek dat de volgende kanalen het meest geschikt waren om de film bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen: Display, Social, Branded content, TV en radio. De creatie van alle uitingen op deze kanalen zijn ontworpen en ontwikkeld door KICK!.

In de aanloop naar de releasedatum is gestart met Branded Content artikelen op XGN. Dit leverde direct een groot bereik op binnen de doelgroep. Aansluitend zijn ook de Social en Display campagne een week voor release van start gegaan.
De Display campagne is ingezet middels een bereik, impact en engagement strategie. In deze laatste fase werd het publiek dat in een eerdere fase interactie toonde nogmaals bereikt met iAB banners. Door de hoge interactie, hebben met name de mobiele uitingen via Programmatic en Widespace voor een grote bijdrage gezorgd aan het bereik.

Ook de Social campagne, met name de Instagram Stories en Facebook Canvas, leverde een kwalitatief groot bereik op. De Canvas had een gemiddelde kijktijd van 1.02 minuten waarbij een benchmark wordt aangehouden van 21 seconden. Hieruit bleek dat de doelgroep bovengemiddeld geïnteresseerd was. Doordat op Social een hoge betrokkenheid zichtbaar was in de vorm van likes, comments en shares, zijn er organisch ook ruim 263K impressies gerealiseerd onder 94.608 unieke mensen.

Ondanks het mooie weer en de WK uitzendingen tijdens de periode heeft ook de TV campagne positieve resultaten gehaald. Zo is het totale bereik van NPO en RTL samen hoger uitgekomen dan de prognose met een totaal bereik van 14.9 miljoen.

Lees onze blog

  • 13 september 2023

    Joost op IMPACT Cube van Channable

    Joost mocht spreken op IMPACT Cube van Channable. Wil je weten wat systeem 1 en 2 inhoudt en met welke 4 elementen je betere ads kunt maken? Bekijk de video […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • 31 augustus 2023

    Wat zijn audience ads?

    Ontdek de voordelen van Microsoft Advertising en leer hoe je met Microsoft Audience Ads jouw online advertenties effectiever kunt maken. Vergroot je naamsbekendheid, bereik een breder publiek en behaal jouw […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • 9 augustus 2023

    Gluren bij de buren én marktpositionering bepalen

    Ok, voordat ik begin met mijn relaas even full disclosure: ik ben geen merkstrateeg, geen branding expert, ik laat geen merken tot leven komen, al die dingen. Ik schrijf geen […]
    Lees verder
    Lees meer over