Was de klant blij met ons?

Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Ik ben het totaal met @yukiko eens. ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events

Doelstelling

  • Conversiepercentage verhogen
  • Meer offerteaanvragen realiseren

Resultaat

  • 8% stijging conversiepercentage
  • 14% hogere orderwaarde

Aanpak

Het model dat wij gebruiken voor een gestructureerd CRO proces is het KICK-IT model:

  • Kennis: Kennis opdoen uit data. Dit onderdeel behelst een uitgebreide data analyse in Google Analytics. Hiernaast hebben wij gekeken naar het gedrag van gebruikers middels Hotjar recordings en heatmaps. Tevens is er marktonderzoek gedaan.
  • Inzicht: De inzichten van het onderzoek vertalen wij, middels kennis van consumentenpsychologie, naar concrete hypotheses.
  • Creatie: De hypotheses worden vervolgens, door de UX designer, omgezet in een nieuw design van de pagina.
  • Keuren: Het test design wordt vervolgens door de developer omgezet in code. Hierna is het experiment voor vier weken live gezet. Waarom vier weken? De impact analyse toonde aan dat dit er 28 dagen nodig zijn om genoeg mensen in onze steekproef te hebben.
  • Inzichten: De prestaties van het nieuwe design worden geanalyseerd. Hierbij wordt gekeken naar de gestelde KPI’s in de hypothese. Verder wordt er gekeken naar de algemene performance van de pagina. Hierbij kan je denken aan de tijd die bezoekers op de pagina spendeerden en het uitstappercentage van de pagina.
  • Terugkoppelen: De resultaten zijn vervolgens teruggekoppeld aan alle stakeholders. Deze kennis wordt tot slot centraal opgeslagen en dient zo weer als brandstof voor nieuwe experimenten.
  • Iedere maand een nieuw experiment, waarbij we continu gedrag beïnvloeden en het effect hiervan meten heeft gezorgd voor het volgende:
    8% stijging in het conversiepercentage
    14% hogere orderwaarde

    Enthousiast geworden over experimenteren, leren en optimaliseren? Lees dan vooral even onze pagina over Conversie Optimalisatie of neem contact op: we vertellen je er graag alles over!