Doelstelling

  • Awareness genereren binnen een mannelijke doelgroep geïnteresseerd in wielersport
  • Nieuw afgesloten (betaalde) accounts
  •  

    Resultaten

  • 16.471 Klikken naar de website
  • 215 nieuwe accounts
  •  

    Aanpak

    De campagne voor NTFU kenmerkte zich door de inzet van drie verschillende communicatieboodschappen. Dit waren de belangrijkste redenen om een lidmaatschap bij Fietssport.nl af te sluiten, te weten: het online magazine, de toertochten en een fietsverzekering.
    Via het SEE-THINK-DO model werd iedere boodschap over zes verschillende kanalen gecommuniceerd onder geïnteresseerden in fietsen en wielrennen. Deze zes kanalen waren: Facebook, Twitter, IAB + Rich Media (Programmatic Display), AdWords en Eurosport. Er werd expliciet gekozen om de campagne tijdens de Giro d’ Italia te voeren. De enthousiaste fietser is dan al met zijn gedachten betrokken bij de wielersport. Ook op deze manier kon er ingehaakt worden op eventuele spontane gebeurtenissen tijdens de wielerronde.

    Al tijdens de campagne werd duidelijk dat met name de uitingen van de toertochten een overweldigend aantal clicks en interacties genereerden. Daarnaast heeft de gehele campagne voor een groot bereik en awareness gezorgd onder de doelgroepen. Er zijn ruim 16.000 clicks naar de website gerealiseerd en heeft de campagne er bovendien (in)direct toe geleid dat 215 mensen een account hebben afgesloten bij Fietssport. De meeste van deze accounts werden gerealiseerd via Facebook of ondersteund door Facebook.

    Lees nu ook onze blog!

    • Thi-Lien
      17 november 2021

      Even voorstellen: Thi-lien

      Het is de hoogste tijd om onze laatste aanwinst in het search team voor te stellen. Ze heeft inmiddels haar eerste kwartaal erop zitten en is in deze tijd in […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • 8 oktober 2021

      Social Media 2022: de feiten en verwachtingen

      We gaan vooruitkijken naar het social media landschap van 2022. Het is bijna onmogelijk om nog een tijd zonder social media voor te stellen. Veel offline activiteiten hebben plaatsgemaakt door […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • Maikel op vakantie
      17 augustus 2021

      Even voorstellen: Maikel

      Het is weer de hoogste tijd om een nieuwe transfer aan jullie voor te stellen! We hebben een mooie aanwinst op de Search afdeling. Duizendpoot Maikel heeft zijn eerste maanden […]
      Lees verder
      Lees meer over