Doelstelling

  • Awareness genereren binnen een mannelijke doelgroep geïnteresseerd in wielersport
  • Nieuw afgesloten (betaalde) accounts
  •  

    Resultaten

  • 16.471 Klikken naar de website
  • 215 nieuwe accounts
  •  

    Aanpak

    De campagne voor NTFU kenmerkte zich door de inzet van drie verschillende communicatieboodschappen. Dit waren de belangrijkste redenen om een lidmaatschap bij Fietssport.nl af te sluiten, te weten: het online magazine, de toertochten en een fietsverzekering.
    Via het SEE-THINK-DO model werd iedere boodschap over zes verschillende kanalen gecommuniceerd onder geïnteresseerden in fietsen en wielrennen. Deze zes kanalen waren: Facebook, Twitter, IAB + Rich Media (Programmatic Display), AdWords en Eurosport. Er werd expliciet gekozen om de campagne tijdens de Giro d’ Italia te voeren. De enthousiaste fietser is dan al met zijn gedachten betrokken bij de wielersport. Ook op deze manier kon er ingehaakt worden op eventuele spontane gebeurtenissen tijdens de wielerronde.

    Al tijdens de campagne werd duidelijk dat met name de uitingen van de toertochten een overweldigend aantal clicks en interacties genereerden. Daarnaast heeft de gehele campagne voor een groot bereik en awareness gezorgd onder de doelgroepen. Er zijn ruim 16.000 clicks naar de website gerealiseerd en heeft de campagne er bovendien (in)direct toe geleid dat 215 mensen een account hebben afgesloten bij Fietssport. De meeste van deze accounts werden gerealiseerd via Facebook of ondersteund door Facebook.

    Lees nu ook onze blog!

    • Ruben Header
      7 maart 2023

      Even voorstellen: Ruben

      We zijn alweer bijna aan het einde van het eerste kwartaal dus het is de hoogste tijd om ons nieuwste teamleden weer te introduceren. We trappen dit jaar af met een transfer in team Search. Een warm welkom voor Ruben! Hij draait sinds januari mee in team Search als SEA specialist. In dit blog lees je alles over haar eerste paar maanden bij ODIV, zijn favoriete ongezonde maaltijd die niet ongezond is, hoe hij zou willen tijdreizen en wie van zijn collega's een goede burgemeester voor Utrecht zou zijn. Veel plezier!
      Lees verder
      Lees meer over
    • Google Bard
      8 februari 2023

      Google Bard: wat betekent dit voor de SEO van jouw website?

      Op 6 februari 2023 kondigde Google haar antwoord op ChatGPT aan: Bard. Bard is een chatbot die wordt toegevoegd aan Google search. Wat Bard precies is en welke impact het gaat hebben op je SEO-verkeer bespreken we in dit artikel.
      Lees verder
      Lees meer over
    • Google Ads in 2023
      8 januari 2023

      De 14 Beste Google Ads Tips Voor 2023

      Een nieuw jaar is een mooi moment om eens flink de bezem te halen door je Google Ads account. Daarom delen we in dit artikel onze 14 beste Google Ads tips voor 2023.
      Lees verder
      Lees meer over