Doelstelling

  • Awareness genereren binnen een mannelijke doelgroep geïnteresseerd in wielersport
  • Nieuw afgesloten (betaalde) accounts
  •  

    Resultaten

  • 16.471 Klikken naar de website
  • 215 nieuwe accounts
  •  

    Aanpak

    De campagne voor NTFU kenmerkte zich door de inzet van drie verschillende communicatieboodschappen. Dit waren de belangrijkste redenen om een lidmaatschap bij Fietssport.nl af te sluiten, te weten: het online magazine, de toertochten en een fietsverzekering.
    Via het SEE-THINK-DO model werd iedere boodschap over zes verschillende kanalen gecommuniceerd onder geïnteresseerden in fietsen en wielrennen. Deze zes kanalen waren: Facebook, Twitter, IAB + Rich Media (Programmatic Display), AdWords en Eurosport. Er werd expliciet gekozen om de campagne tijdens de Giro d’ Italia te voeren. De enthousiaste fietser is dan al met zijn gedachten betrokken bij de wielersport. Ook op deze manier kon er ingehaakt worden op eventuele spontane gebeurtenissen tijdens de wielerronde.

    Al tijdens de campagne werd duidelijk dat met name de uitingen van de toertochten een overweldigend aantal clicks en interacties genereerden. Daarnaast heeft de gehele campagne voor een groot bereik en awareness gezorgd onder de doelgroepen. Er zijn ruim 16.000 clicks naar de website gerealiseerd en heeft de campagne er bovendien (in)direct toe geleid dat 215 mensen een account hebben afgesloten bij Fietssport. De meeste van deze accounts werden gerealiseerd via Facebook of ondersteund door Facebook.

    Lees nu ook onze blog!

    • 6 december 2024

      Automatisering in online marketing

      Automatisering in online marketing zorgt voor steeds minder controle. Maar je mag niet gemakzuchtig worden, want als digitaal marketing bureau is het bijna vereist dat je flexibel bent en je […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • 21 november 2024

      Adworld Experience Bologna 2024

      Vorige maand waren we met team SEA in Bologna voor Adworld Experience Bologna 2024. Het grootste Pay Per Click & Conversion Rate Optimization event van Europa. Ruben, Daan en Frederique […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • 19 november 2024

      Online marketing strategieën voor Kerst 2024

      De feestdagen zijn in aantocht! Voor velen een tijd van gezelligheid, familie, cadeaus en lekker eten. Maar voor bedrijven is dit een gouden kans om hun online marketing te laten […]
      Lees verder
      Lees meer over