Doelstelling

  • Awareness genereren binnen een mannelijke doelgroep geïnteresseerd in wielersport
  • Nieuw afgesloten (betaalde) accounts
  •  

    Resultaten

  • 16.471 Klikken naar de website
  • 215 nieuwe accounts
  •  

    Aanpak

    De campagne voor NTFU kenmerkte zich door de inzet van drie verschillende communicatieboodschappen. Dit waren de belangrijkste redenen om een lidmaatschap bij Fietssport.nl af te sluiten, te weten: het online magazine, de toertochten en een fietsverzekering.
    Via het SEE-THINK-DO model werd iedere boodschap over zes verschillende kanalen gecommuniceerd onder geïnteresseerden in fietsen en wielrennen. Deze zes kanalen waren: Facebook, Twitter, IAB + Rich Media (Programmatic Display), AdWords en Eurosport. Er werd expliciet gekozen om de campagne tijdens de Giro d’ Italia te voeren. De enthousiaste fietser is dan al met zijn gedachten betrokken bij de wielersport. Ook op deze manier kon er ingehaakt worden op eventuele spontane gebeurtenissen tijdens de wielerronde.

    Al tijdens de campagne werd duidelijk dat met name de uitingen van de toertochten een overweldigend aantal clicks en interacties genereerden. Daarnaast heeft de gehele campagne voor een groot bereik en awareness gezorgd onder de doelgroepen. Er zijn ruim 16.000 clicks naar de website gerealiseerd en heeft de campagne er bovendien (in)direct toe geleid dat 215 mensen een account hebben afgesloten bij Fietssport. De meeste van deze accounts werden gerealiseerd via Facebook of ondersteund door Facebook.

    Lees nu ook onze blog!

    • Soraya voorstellen
      18 mei 2022

      Even voorstellen: Soraya

      Het is weer de hoogste tijd om een nieuw teamlid te introduceren. Een dame van weinig woorden en adequate opmerkingen. Soraya draait nu al een paar maanden mee in de […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • Google Ads tips 2022
      20 januari 2022

      De 14 Beste Google Ads Tips Voor 2022

      Een nieuw jaar is een mooi moment om eens flink de bezem te halen door je Google Ads account. Daarom delen we in dit artikel onze 14 beste Google Ads tips voor 2022.
      Lees verder
      Lees meer over
    • Even voorstellen Tim
      1 januari 2022

      Even voorstellen: Tim

      Het is de hoogste tijd om onze laatste aanwinst in het search team voor te stellen. De eerste twee maanden van Tim's stage zitten erop en we zijn al het nodige over hem te weten gekomen dat we graag met jullie delen.
      Lees verder
      Lees meer over