Doelstelling

  • Awareness genereren binnen een mannelijke doelgroep geïnteresseerd in wielersport
  • Nieuw afgesloten (betaalde) accounts
  •  

    Resultaten

  • 16.471 Klikken naar de website
  • 215 nieuwe accounts
  •  

    Aanpak

    De campagne voor NTFU kenmerkte zich door de inzet van drie verschillende communicatieboodschappen. Dit waren de belangrijkste redenen om een lidmaatschap bij Fietssport.nl af te sluiten, te weten: het online magazine, de toertochten en een fietsverzekering.
    Via het SEE-THINK-DO model werd iedere boodschap over zes verschillende kanalen gecommuniceerd onder geïnteresseerden in fietsen en wielrennen. Deze zes kanalen waren: Facebook, Twitter, IAB + Rich Media (Programmatic Display), AdWords en Eurosport. Er werd expliciet gekozen om de campagne tijdens de Giro d’ Italia te voeren. De enthousiaste fietser is dan al met zijn gedachten betrokken bij de wielersport. Ook op deze manier kon er ingehaakt worden op eventuele spontane gebeurtenissen tijdens de wielerronde.

    Al tijdens de campagne werd duidelijk dat met name de uitingen van de toertochten een overweldigend aantal clicks en interacties genereerden. Daarnaast heeft de gehele campagne voor een groot bereik en awareness gezorgd onder de doelgroepen. Er zijn ruim 16.000 clicks naar de website gerealiseerd en heeft de campagne er bovendien (in)direct toe geleid dat 215 mensen een account hebben afgesloten bij Fietssport. De meeste van deze accounts werden gerealiseerd via Facebook of ondersteund door Facebook.

    Lees nu ook onze blog!

    • 13 september 2023

      Joost op IMPACT Cube van Channable

      Joost mocht spreken op IMPACT Cube van Channable. Wil je weten wat systeem 1 en 2 inhoudt en met welke 4 elementen je betere ads kunt maken? Bekijk de video […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • 31 augustus 2023

      Wat zijn audience ads?

      Ontdek de voordelen van Microsoft Advertising en leer hoe je met Microsoft Audience Ads jouw online advertenties effectiever kunt maken. Vergroot je naamsbekendheid, bereik een breder publiek en behaal jouw […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • 9 augustus 2023

      Gluren bij de buren én marktpositionering bepalen

      Ok, voordat ik begin met mijn relaas even full disclosure: ik ben geen merkstrateeg, geen branding expert, ik laat geen merken tot leven komen, al die dingen. Ik schrijf geen […]
      Lees verder
      Lees meer over