Doelstelling

  • Awareness genereren binnen een mannelijke doelgroep geïnteresseerd in wielersport
  • Nieuw afgesloten (betaalde) accounts
  •  

    Resultaten

  • 16.471 Klikken naar de website
  • 215 nieuwe accounts
  •  

    Aanpak

    De campagne voor NTFU kenmerkte zich door de inzet van drie verschillende communicatieboodschappen. Dit waren de belangrijkste redenen om een lidmaatschap bij Fietssport.nl af te sluiten, te weten: het online magazine, de toertochten en een fietsverzekering.
    Via het SEE-THINK-DO model werd iedere boodschap over zes verschillende kanalen gecommuniceerd onder geïnteresseerden in fietsen en wielrennen. Deze zes kanalen waren: Facebook, Twitter, IAB + Rich Media (Programmatic Display), AdWords en Eurosport. Er werd expliciet gekozen om de campagne tijdens de Giro d’ Italia te voeren. De enthousiaste fietser is dan al met zijn gedachten betrokken bij de wielersport. Ook op deze manier kon er ingehaakt worden op eventuele spontane gebeurtenissen tijdens de wielerronde.

    Al tijdens de campagne werd duidelijk dat met name de uitingen van de toertochten een overweldigend aantal clicks en interacties genereerden. Daarnaast heeft de gehele campagne voor een groot bereik en awareness gezorgd onder de doelgroepen. Er zijn ruim 16.000 clicks naar de website gerealiseerd en heeft de campagne er bovendien (in)direct toe geleid dat 215 mensen een account hebben afgesloten bij Fietssport. De meeste van deze accounts werden gerealiseerd via Facebook of ondersteund door Facebook.

    Lees nu ook onze blog!

    • 6 maart 2024

      Google’s maart 2024 update: de impact op jouw website

      In Maart 2024 heeft Google twee nieuwe updates aangekondigd. Hier leggen we uit wat de updates inhouden en wat dit voor jouw website betekent.
      Lees verder
      Lees meer over
    • Even voorstellen: Jamie
      22 februari 2024

      Even voorstellen: Jamie

      De winter zit erop, dus het is de hoogste tijd om de laatste wintertransfer aan jullie voor te stellen. Een welkome toevoeging in team Social met haar ervaring op het gebied van content en copywriting. Wij zijn hartstikke blij dat we deze transfer hebben weten te realiseren. In dit blog lees je alles over wat haar dag nog beter maakt, welke actrice haar zou moeten spelen in een film en nog veel meer. Veel plezier!
      Lees verder
      Lees meer over
    • Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?
      13 februari 2024

      Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?

      Van de Nederlanders die alcohol drinken, geniet de helft maandelijks van een wijntje. Gemiddeld drinkt een volwassen Nederlander zelfs 26,1 liter per jaar. Het vaakst worden dranken in de supermarkt […]
      Lees verder
      Lees meer over