Fietssport App lancering

Fietssport is een initiatief van NTFU. Op Fietssport vind je het meest complete overzicht van toertochten en routes van wielersportbond NTFU. Bovendien bieden ze een mooi magazine aan en hebben ze een goed overzicht van alle fietsclubs bij jou in de buurt. Kortom voor zowel de beginnende fietser als voor de fanatieke biedt Fietssport een mooie service.

Dit jaar komt daar een mooi product bij. Ze bieden namelijk de Fietssport app aan. Een app die veel meer biedt dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen! Om zo veel mogelijk app downloads te realiseren, bracht Fietssport de app onder de aandacht bij hun huidige leden. Dit doen ze via hun nieuwsbrief en via lokale fietsverenigingen. Wij mochten het duwtje in de rug geven aan de mensen die nog geen lid van Fietssport zijn. Hier lees je hoe we dat deden.

App campagne

Doelgroep afbakening

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!
Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Voor welke kanalen hebben we gekozen?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Resultaat

Aan het eind van de rit ontvangt de klant altijd een rapportage van ons. Deze bevat niet alleen de cijfers (die overigens heel mooi waren), maar ook een conclusie en uitleg daarbij. En dan is het wel prettig als je de volgende reactie krijgt.

“Bedankt voor de rapportage. Helemaal helder, mooie resultaten! Bedankt weer en tot de volgende campagne.” Bart van de Vossenberg (Marketing- en communicatiecoördinator Fietssport)

Ruim zeventienduizend website bezoeken en enkele duizenden app downloads verder in drie weken, waren ook wij tevreden met de resultaten en kijken we uit naar de volgende mooie campagnes van Fietssport.

Fietssport App

Fiets jij ook regelmatig? Wil je een wedstrijdje doen met vrienden of gewoon mooie plekken vinden om te fietsen? Download de Fietssport app voor iOS en Android