Door gebruik te maken van Display Marketing vergroot je, tegen weinig kosten, je online zichtbaarheid en naamsbekendheid. In veel online campagnes is dit kanaal onmisbaar. Hoe zetten wij display advertising in?
AANDACHT
Mensen moeten je eerst zien en leren kennen, voordat ze bij je willen kopen.
In de SEE fase realiseren we twee punten, namelijk:
- Bereik: veel mensen moeten je, tegen lage kosten, kunnen vinden
- Impact: wanneer mensen een relevante advertentie te zien krijgen zijn ze eerder geneigd om erop te klikken
Voor de SEE fase maken wij gebruik van kleinere bannerformaten. Dit heeft namelijk een positief impact op het bereik. Hierbij kan gedacht worden aan de rectangle (300×250). Vanwege de lagere CPM-tarieven van dit type banners kan er in korte tijd veel bereik worden gegenereerd.
Naast bereik is het maken van impact in deze fase van de customer journey van groot belang. Zo worden er grotere formaten ingezet om de boodschap duidelijk aan de doelgroep te kunnen overbrengen. Hierbij kan gedacht worden aan Rich Media. Dit zijn dus niet de standaard banner formaten, maar meer impactvolle uitingen. Deze uitingen zijn vaak wel wat duurder.