Wat is Display Advertising?

Door het ontstaan van Display Advertising is het mogelijk geworden om de doelgroep(en) van je bedrijf 24/7 op een efficiënte en persoonlijke wijze te bereiken. Zowel voorafgaand als tijdens een campagne is het mogelijk om te bepalen hoeveel het bereiken van unieke personen waard is. Dit wordt mogelijk gemaakt door het veilingmodel: Real Time Bidding (RTB).

Door de data die gebruikt wordt tijdens een programmatic campagne kunnen we groepen steeds beter en persoonlijker benaderen. Middels dynamische content kunnen we per persoon een relevante en unieke uiting laten zien. Hierdoor vergroten we de relevantie per uniek persoon. Het platform waarin het mogelijk is om RTB in toe te passen werkt op algoritmes. Deze algoritmes zoeken de hele tijd naar verbanden tussen de doelgroep, de content uitingen en de resultaten. Doordat het platform (DSP) deze verbanden legt, worden er gedurende een campagne steeds betere resultaten behaald.

0 gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten met een 10
0 FTE Specialisten in social media, SEO, SEA, analytics, website en design
0 jaar Al meer dan vijf jaar opereren wij vanuit ons pand in Utrecht

Wat kan ODIV voor je betekenen?

Wij zorgen ervoor dat je doelgroep – hoe cliché het misschien ook klinkt – de juiste boodschap op het juiste moment te zien krijgt. Onze experts weten namelijk precies wie er binnen de doelgroep valt en welke boodschap in welke fase van het aankoopproces bij deze doelgroep past. Ook weten we welke typen uitingen passen bij het doel (awareness, branding, conversies) van de campagne. We bakenen de doelgroep precies af op basis van demografische kenmerken, interessecategorieën, apparaten, IP-adres, et cetera. 

  • AANDACHT

    Mensen moeten je eerst zien en leren kennen, voordat ze bij je willen kopen.

    In de SEE fase realiseren we twee punten, namelijk:

    • Bereik: veel mensen moeten je, tegen lage kosten, kunnen vinden
    • Impact: wanneer mensen een relevante advertentie te zien krijgen zijn ze eerder geneigd om erop te klikken

    Voor de SEE fase maken wij gebruik van kleinere bannerformaten. Dit heeft namelijk een positief impact op het bereik. Hierbij kan gedacht worden aan de rectangle (300×250). Vanwege de lagere CPM-tarieven van dit type banners kan er in korte tijd veel bereik worden gegenereerd.

    Naast bereik is het maken van impact in deze fase van de customer journey van groot belang. Zo worden er grotere formaten ingezet om de boodschap duidelijk aan de doelgroep te kunnen overbrengen. Hierbij kan gedacht worden aan Rich Media. Dit zijn dus niet de standaard banner formaten, maar meer impactvolle uitingen. Deze uitingen zijn vaak wel wat duurder.

  • BEDENKING

    Opnieuw bereiken van mensen die interesse getoond hebben.

    In de THINK fase bereik je mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw bedrijf. Jouw naam wordt, tegen lage kosten, nogmaals aan deze doelgroep getoond.

    Dit doen wij op verschillende manieren:

    • Retargeting: middels retargeting is het mogelijk de geïnteresseerde doelgroep opnieuw te bereiken. Hierdoor krijgen deze personen het laatste zetje in de juiste richting.
    • Domeinstrategie: hierbij tonen we de advertenties op hele specifieke domeinen waar jouw doelgroep zich bevindt en sluiten we de domeinen uit waar je niet zichtbaar wil zijn.
    • Contextuele advertenties: advertenties moeten relevant zijn. Met contextuele advertenties zijn de advertenties alleen zichtbaar bij relevante artikelen. In deze artikelen staan de specifieke zoekwoorden die te maken hebben met je bedrijf.
    • Data profielen: consumenten laten een hoop data achter waarmee we hen kunnen bereiken. NLprofiel is het initiatief van drie Nederlandse uitgevers (Sanoma, Telegraaf Media Groep en de Persgroep). Zij werken samen om de verzamelde informatie over gebruikers, met goedkeuring, samen te voegen. Hierdoor kunnen marketeers betere advertenties tonen aan gebruikers.
  • CONVERSIE

    Sturen op daadwerkelijke conversie

    In deze fase van de customer journey focussen we ons op het genereren van de conversie.

    Retargeting speelt ook in deze fase een belangrijke rol. De boodschap is echter anders. Zo worden de voordelen van de product of dienst in deze fase onderstreept. Daarnaast wordt er middels een aangepaste Call To Action gestuurd op het maken van een conversie. Hierbij kan gedacht worden aan het aanvragen van een demo, lid worden van een platform of een daadwerkelijke aankoop.

Display advertising: extra begrippen

Het programmatic inkopen van advertentieruimte is een volledig geautomatiseerd proces. Een algoritme zorgt ervoor dat het online gedrag van consumenten geanalyseerd wordt. Dit wordt gedaan middels data. Het algoritme bepaald op deze manier welk persoon, op welk moment, in welke context, welke boodschap moet zien. Hierdoor stijgt de relevantie van de advertentie.

Hierbij zijn verschillende partijen betrokken: Publishers & Adverteerders.

Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy

Publishers
Een publisher is een aanbieder van advertentieruimte, hierbij kun je denken aan Sanoma, De Persgroep en TMG. Deze publishers bieden diverse pagina’s aan om op te adverteren: de homepage, of juist een specifieke rubriek zoals /sport, /entertainment, et cetera. Dit is afhankelijk van waar de doelgroep zich bevindt.

Adverteerders
Dat ben jij als bedrijf. Je betaalt om advertenties te tonen op een website. Deze inkomsten gebruiken publishers om te blijven bestaan.

Real Time Bidding
Dit alles gebeurt door Real Time Bidding (RTB). RTB stelt de adverteerder in de gelegenheid om realtime te bepalen op welke domeinen een banner wordt getoond en welk bedrag hiervoor geboden wordt. De RTB-markt is een open markt. Dit wordt mogelijk gemaakt door het maken van een koppeling tussen dataverzamelingen, publishers en handelplatformen (exchanges) met adverteerders.

Hopelijk hebben wij jou meer kunnen vertellen over display advertising en hoe wij dit inzetten. Mocht je nog vragen hebben, kom gerust langs voor een kopje koffie. Wij helpen jou graag verder! Dus nu rest ons alleen nog de vraag: waarom zou je display advertising via ons inzetten?

Wij zijn:

  • Transparant. Wij zullen altijd transparant en helder zijn in wat we doen.
  • Eerlijk. Er zijn geen onverwachte kosten achteraf.
  • Betrokken. Persoonlijk contact met klanten staat bij ons vooraan.
  • Proactief. Wij zijn altijd bezig met de laatste ontwikkelingen en kunnen snel schakelen.
  • Een hecht team. Wij geloven in een fijne samenwerking, onderling en met de klant.

Maak kennis met ons Team Search!