Wat is Programmatic Advertising precies?

Programmatic Advertising maakt het mogelijk geworden om de doelgroepen van uw bedrijf op een efficiënte en persoonlijke wijze te bereiken. Zowel voorafgaand als tijdens een campagne is het mogelijk om te bepalen hoeveel het bereiken van personen waard is. Het Real Time Bidding veilingmodel maakt dit mogelijk.

De data die gebruikt wordt tijdens een programmatic campagne zorgt ervoor dat we groepen steeds beter en persoonlijk kunnen benaderen. We kunnen per persoon een relevante en unieke uiting laten zien door middel van dynamsiche content. Hierdoor vergroten we de relevantie per uniek persoon. Het platform waarin het mogelijk is om RTB in toe te passen werkt op algoritmes, Deze algoritmes zoeken de hele tijd naar verbanden tussen de doelgroep, de content uitingen en de resultaten. Doordat het platform (DSP) deze verbanden legt, worden er gedurende een campagne steeds betere resultaten behaald.

Programmatic Advertising

Wat kan ODIV voor je betekenen?

Wij kunnen ervoor zorgen dat je doelgroep – hoe cliché het misschien ook klinkt – de juiste boodschap op het juiste moment te zien krijgt. Onze experts weten precies wie er binnen de doelgroep vallen en welke boodschap in welke fase van het aankoopproces bij deze doelgroep past. Ook weten we welke typen uitingen passen bij het doel (awareness, branding, conversies) van de campagne. Op basis van demografische kenmerken, interessecategorieën, apparaten, IP-adres, etc. kunnen we de doelgroep precies afbakenen.

Mocht je meer willen weten? Of wil je starten met de opzet van je Programmatic Advertising campagnes? Stuur ons een mail en wij zullen kijken hoe we je kunnen helpen.