In de DDMA Social Advertising Benchmark zijn maar liefst 154.000 campagnes onder de loep genomen, die samen goed zijn voor een mediabudget van 140 miljoen euro. De verzamelde data bestrijkt een periode van 1 januari 2021 tot 1 juli 2023. Deze periode bestrijkt verschillende fases van recente ontwikkelingen, waaronder een jaar tijdens de corona pandemie, gevolgd door het eerste jaar na de pandemie en de periode daarna. De benchmark bevat hierdoor een breder beeld van de markt in verschillende omstandigheden.
ODIV heeft een bijdrage geleverd aan deze benchmark door eigen data te leveren over platforms zoals TikTok, Meta, LinkedIn, en Twitter/X. Vanuit onze wil naar transparantie vonden we het belangrijk om mee te werken aan dit onderzoek. We geloven sterk in het belang van openheid in de markt, en deze benchmark is een stap vooruit in het creëren van een transparantere industrie. Dit onderzoek is niet alleen een mijlpaal voor de branche, maar het is ook een bron van waardevolle inzichten voor klanten en bedrijven die streven naar effectievere social advertising strategieën.