Bij ODIV houden we ons constant bezig met het opmaken en promoten van advertentie materiaal. We proberen ervoor te zorgen dat deze zowel mooi als prettig ervaren worden. De advertenties mogen niet als te intrusive ervaren worden. We willen altijd betere advertenties. Ze dienen er namelijk voor te zorgen dat de consument een positief beeld krijgt van een merk of product. Ze mogen er zeker niet voor zorgen dat de consument liever een Ad-Blocker gebruikt en bovenal moeten ze aan de regels voldoen. Zo zijn wij ook volledig klaar voor de Better Ads Standard van de Coalition Better Ads. Lees hier verder waarom.

Betere Advertenties

Op basis van een uitgebreid onderzoek met meer dan 25.000 consumenten heeft de Coalition for Better Ads de standaarden van de initiële Better Ads Standards ontwikkeld voor Europa en Amerika. Zowel voor de desktop als de mobile ads werden de standaarden opgezet. Op deze manier probeert de coalitie betere advertenties en een prettigere user experience te garanderen op het web.

Het onderzoek van de Coalitie identificeert de ervaringen mensen hebben bij advertenties. Op basis van een reeks factoren in deze gebruikers ervaringen worden de advertenties bepaald die het laagste scoren. Een van deze factoren is de toenemende neiging van consumenten om adblockers te gebruiken. Deze resultaten definiëren de Initial Better Ads Standards die de advertentie-ervaringen identificeren die door de consument als vervelend ervaren worden.

Vier typen desktop advertenties (zes geteste advertenties) en acht typen mobiele webadvertenties (twaalf getest) werden als negatief ervaren. Een overzicht van deze advertenties wordt hieronder in de afbeeldingen weergegeven.

Desktop Advertenties

Betere Advertenties

Mobile Advertenties

Betere Advertenties
Betere Advertenties

Hoewel het consumentenonderzoek van de coalitie is ontworpen om de advertentietypen met de minste voorkeur te identificeren, biedt het ook inzicht in de consumentenevaluatie van een veel breder scala aan advertenties en hun functies. Zo kreeg men ook meer inzicht in welke advertenties juist wel als prettig gewaardeerd worden door consumenten.

Door de definitie van betere advertentiestandaarden toe te spitsen op de minst gewenste advertenties, laat de methodologische benadering van de Coalition de mogelijkheid open voor voortdurende innovatie bij het ontwikkelen van nieuwe advertenties. Bij ODIV helpen we je graag met het opmaken van mooie én betere advertenties! Wil je meer informatie over welke mogelijkheden er zijn en hoe we dit aanpakken, stuur dan onze online ad specialist Sander een mail.

Voor meer informatie over andere geteste advertenties, raden we je aan de onderzoekspagina van de Coalitie te bezoeken.