De start

Webshops hebben bijzonder veel concurrentie. In het afgelopen jaar zijn er 13.000 webshops bijgekomen in Nederland. Vergeet niet dat we afgelopen jaar al de meest druk bevolkte webshop landje van Europa waren met 1 webshop per 193 inwoners. Houd daarbij ook in gedachten dat een paar grote spelers (Bol.com, Amazon, Marktplaats etc) het gros van de omzet binnenharken.

Dit tezamen maakt het wel even spannend om een eigen webshop te starten. En dat vonden wij ook toen onze oud-collega Roana (links op de foto) tezamen met haar vriend Reinder (rechts op de foto), een webshop voor tassen openden.

Hoe onderscheid je jezelf?

Twee jaar geleden besloten ze dat er één ding nog veel leuker is dan over je dromen te dromen: ze ook daadwerkelijk proberen uit te laten komen. En zo stopte Roana bij KICK! en startten ze samen met berg&maan. Hun belangrijkste doel: een betaalbare rugtas creëren, die ook direct het straatbeeld een stukje opvrolijkt. Positieve energie delen. Mensen blij maken.

En dat doen ze bij ons ook: het klinkt heel fout, maar “we hebben ‘m zelf ook”. De tas werd eerst gekocht voor naar de sportschool, maar vanwege de ruimte en comfort al gauw omgedoopt tot vaste werktas. Zie hier ons model Sean Stols met de tas:

Maar hoe is de tas nou eigenlijk tot stand gekomen?

“Het bleek de start van een super leuk proces: het tekenen van de eerste ontwerpen, het vinden van een goede, betrouwbare producent, en uiteindelijk… het ontvangen van de eerste prototypes! Een heel bijzonder moment. En die eerste prototypes hadden geluk: ze mochten met ons mee op reis, drie maanden door Zuid-Amerika. De ultieme test. Volgestopt met een camera, laptop, flesjes water, eten, boeken en duizend andere spullen waarvan je denkt dat je ze nodig hebt tijdens het reizen..we hebben ‘t ze absoluut niet makkelijk gemaakt. Maar aan de andere kant: ze kregen de kans om met ons mee te lopen tussen besneeuwde bergtoppen, de zon te zien opkomen boven Machu Picchu en te slapen onder een miljoen sterren. Tijdens deze reis hebben we ieder detail van onze tassen uitgebreid getest en geanalyseerd, en op basis van deze feedback alle optimalisaties doorgevoerd.”

En nu?

Vanaf het begin zijn de tassen met open armen ontvangen – als je kijkt naar deze plaatjes, dan begrijp je dat toch wel? Een paar maanden later was de eerste batch al volledig uitverkocht.

Nu zijn de plannen groots:

  • Drie nieuwe kleuren aan de collectie toegevoegd
  • Een helemaal nieuw product wordt deze zomer gelanceerd
  • Een hoop mooie zakelijke samenwerkingen gehad (denk aan customized berg&maan tassen voor jouw bedrijf)
  • En grootse plannen hoe het straatbeeld nog verder opgevrolijkt kan worden, en niet alleen in Nederland …

Tijdens de pubquiz op 4 juni kan je zo’n tas winnen, maar, je kan ook gewoon nu al naar de website om met 10% korting er gelijk eentje te kopen.

Gebruik “ODIV5JAAR” voor 10% korting!