2021 zit er bijna op. Het is dus tijd voor een terugblik op het afgelopen ODIV jaar. Er gebeurde vanalles in de wereld en ook bij ons! Naast de online campagne en website optimalisaties werd er de nodige kennis gedeeld via whitepapers, gastcolleges, presentaties en trainingen. Werden we genomineerd en wonnen we een aantal mooie awards, vierden we ons 5-jarig jubileum en kregen we dit jaar ook een nieuw onderkomen. Lees meer over deze en alle andere momenten in 2021 en hoe wij uitkijken naar 2022.
Q1: Nieuwe regels, nieuwe methodes
We begonnen het jaar met goed nieuws! Zo werd de social afdeling uitgebreid met de komst van Sean. Hij bleek al gauw meer te kunnen dan social media campagnes te organiseren. Door zijn ervaring als freelance webdeveloper kan hij ook meewerken aan het optimaliseren van websites en houdt hij zich graag bezig met content creatie. Dat was prettig, zeker toen we hoorden dat Amber ons ging verlaten in februari.
Een mooie afwisseling van onze Kerstviering in januari was dat we dit jaar met zijn allen deelnamen aan de grote online après ski Pubquiz van Brouwerij Leckere. Onder het genot van een goede kaasfondue en wat Leckere biertjes trapten we het jaar toch gezellig af. Oud-collega Duco zou trots op ons zijn geweest.
Appen doen we praktisch iedere dag en hier past Facebook zijn diensten op aan. Zo is het sinds februari mogelijk om te appen met bedrijven. Zo werd Whatsapp Business geïntroduceerd en kun je als bedrijf een nieuw communicatiekanaal voor je klanten aanbieden.
Joost gaf deze maand bij The Online Nut Company een intensieve training in consumentenpsychologie! Tijdens een praktijksessie leerden zij hoe je als marketeer bepaalde beïnvloedingstechnieken kan gebruiken om communicatie te optimaliseren en slaagkansen te vergroten.
Eind februari, begin maart was daar ineens de opmars van Clubhouse. Timothy schreef toen een blog over de toegevoegde waarde van dit nieuwe kanaal en de vraag of het bestaansrecht had. Lees het artikel nog even terug. Ander nieuws kwam vanuit het Search team waar Martijn voor het eerste de mogelijkheden van de Hagakure methode toepaste voor onze klanten waar dit handig was.
Q2: Nieuwe impulsen
Het tweede kwartaal begonnen met net zo een goed nieuws als het eerste kwartaaal. Team social mocht de social media specialist en DJ Vala verwelkomen. Daarnaast hebben we de samenwerking met Samira van Tietdelamier versterkt. Op deze manier kreeg het social team een boost op ervaring en kunnen we sinds dit kwartaal ook videocontent verzorgen.
Aan het einde van het tweede kwartaal hadden we nog meer top nieuws. Zo hebben we de ‘Top Score’ badge van Trustoo verdiend. Wij staan niet alleen bij de top 10 online marketing bureaus in de regio, maar wij horen nu ook bij de beste bedrijven op het hele platform!
We sloten de eerste helft van het jaar af met de viering van ons eerste lustrum. We vierden ons 5-jarig jubileum met onze klanten, relaties en vrienden. Zo werden er bedrijfsvideo’s gemaakt, werden er trainingen weggegeven en zijn er mensen in het zonnetje gezet. Uiteindelijk was er ook nog de grote online pubquiz waarin er louter en alleen winnaars waren. Dat was mede te danken aan de DJ’s en de op-verzoek quizmaster.
Q3: Presteren in de zomer
Geloof het of niet, maar in het derde kwartaal mochten we niet één, maar twee versterkingen toevoegen aan ons team. Zo werden Maikel en Thi-Lien aan het search team toegevoegd. En als op klap op de vuurpijl konden we vieren dat Frederique een jaar bij ons werkt!
Omdat we ieder jubileum vieren met traktaties, moesten we ook weer een aantal sportieve prestaties leveren in het derde kwartaal. Na een jaartje gemist te hebben, mochten we dit jaar weer het ODIV Footy toernooi organiseren. Al waren de prestaties op het veld minder goed dan gehoopt, was het een hele toffe dag!
Om zijn sportieve imago toch nog wat glans te geven organiseerde Joost ook dit jaar weer een corona proof triathlon. Meer dan 25 mensen deelden de sportieve aspiraties en gingen al hobbelend, fietsend en zwemmend Utrecht door.
Vorig jaar zijn we met onze collega’s van Stuurlui gestart met een wekelijkse bootcamp. Die ondervond in het begin en tijdens de warmere dagen wat meer belangstelling dan in de koudere dagen. Toch bleven de echte die-hards over en wordt dit ook in 2022 weer doorgezet.
Ook Google introduceerde een vorm van prestaties, namelijk Performance Max campagnes. Een nieuwe manier waarbij je minder invloed hebt op de campagne, maar waarbij al je Google campagnes samen data verzamelen om uiteindelijk tot betere resultaten te leiden. Uiteraard voerden we deze veranderingen meteen door bij de accounts waarvoor dit een toegevoegde waarde is.
Om de kwaliteit van ons search te onderstrepen, werd Martijn geselecteerd om als jurylid te fungeren bij de Dutch Search Awards. Hier zijn we als team natuurlijk super trots op! En Joost gaf een presentatie over psychologie op Digital Inspiration Day bij Kramp. Meer dan 400 deelnemers waren online aanwezig en onder andere de thema’s beïnvloeding en customer experience werden besproken.
Q4: Beloningen
In dit kwartaal blikten we vooruit en zetten we onze verwachtingen voor social media in 2022 op een rij. Dit hadden we wellicht iets later nog moeten doen, toen Facebook zijn naam veranderde in META. In oktober trokken we bovendien in ons nieuwe kantoor in. Zo verhuisden we vanuit het Werkspoor naar de Koningin Wilhelminalaan in Utrecht. Nadat we de nodige liefde had gestopt in het kantoor, was het ook tijd voor een goede borrel.
In november werden we nogmaals beloond voor ons werk. Ditmaal doordat we mooie beoordelingen kregen van onze klanten. Zo staan we nu in de FONK100 en behoren we nu tot de beste honderd bureau’s van Nederland.
Ook beloonde Joost zichzelf nog in deze maand! Samen met zijn zijn vriendin Iris liep hij de Marathon van Barcelona. Verder mochten we in november stagiaire Tim verwelkomen. Zoals jullie volgende week kunnen lezen, is hij de collega die het snelst zijn certificaten voor 2022 behaald heeft. Dus ook van hem hopen we volgend jaar te kunnen genieten.
Nog even wachten, want in januari krijgen we ook versterking binnen team website. Maar daarover later meer. Wat een jaar was 2021! Nu het bijna voorbij is kunnen we concluderen dat het een bewogen jaar geweest is. Een korte samenvatting:
- 74 vijfsterren reviews op Google
- 38 kennissessies
- 16 Foto/Videoshoots
- 8 social media trainingen gegeven
- 7 gastcolleges en presentaties
- 6 nieuwe collega’s
- 5 jarig jubileum
- 3 nominaties European Agency Award
- 2 zoekmachine marketing trainingen gegeven
- 2 nominaties Global Marketing Awards
- 1 jurylid bij de Dutch Search Awards
- 1 nieuw kantoor
- 1 ODIV Footy toernooi
- 1 Triathlon
- 3 awards
- Fonk100 Award: Beste bureau
- Trustoo Topscore badge
- Top 10 online marketing bureaus in de regio Utrecht
Iedereen: klanten, relaties, partners en vrienden bedankt voor een fantastisch 2021 en op naar een stralend 2022!