Waar het allemaal begon

Inzicht in Team ODIV zijn jongste speler. Mijn naam is Frederique en ik ben onderdeel van Team Search. Inmiddels ben ik negen maanden werkzaam bij ODIV. In september 2020 begon ik met een cursus om meer te leren over Google Ads. Toen kwam ik natuurlijk als broekie in de online marketing wereld terecht. Vanuit mijn studie had ik al wel een basis online marketing kennis. Maar deze vaardigheden werden verder uitgebreid in de eerste twee weken.

Zo volgde ik verschillende cursussen en behaalde verschillende certificaten. Hierna kreeg ik de eerste klanten onder mijn hoede. Hier hield ik bij of alles goed ging. Daarnaast stuurde ik wekelijks bij, waar nodig, en bedacht nieuwe manieren om verkeer naar de websites te krijgen en zo goede resultaten te behalen. Iedere maand werd ten slotte afgesloten met een rapportage.

odivetentje

De gezelligheid

In deze tijd, konden we niet naar kantoor komen. Juist daarom was het zo gezellig om iedere ochtend online met elkaar samen te komen en de dag alvast door te nemen. Op die manier leerde ik PSV-kamer-bezitter Martijn, vogeltjes-fluitende Timo en sport-extremist Fromberg beter kennen. Vervolgens werd het team verder uitgebreid met de vrolijke hummus-schepper Sean en international-DJ Vala. Tegenwoordig kunnen we weer iets vaker naar kantoor, wat vet gezellig is.

Het leertraject

Het gehele inwerktraject werd ik bijgestaan door Hoek. Met iedere vraag kon ik bij hem terecht. We hadden zelfs iedere dag een half uur om extra bij te leren. Wat heel fijn werkte, doordat ik op deze manier veel uitleg kreeg. Bovendien kon ik ook bij verschillende klant meetings aanschuiven. Hierdoor werden de doelen vanuit de klant duidelijker. Zo bleef het niet enkel bij het zien van het veranderen van getallen.

De Leckere Concept

Gedurende mijn stage ben ik volledig ondergedompeld in SEA. Op die manier heb ik veel verschillende situaties en klanten ervaren. Er zit immers een groot verschil tussen een klant die B2B contactformulieren wil realiseren en een brouwerij die biertjes in zijn webshop wil verkopen.

De corona lockdown

Toen er strengere maatregelen kwamen vanwege de corona lockdown, kwamen er weer nieuwe leermomenten/taken bij. Verschillende advertentieteksten moesten worden aangepast. We wilden immers mensen naar de website toe halen en niet naar de (gesloten) winkel. Daarnaast benutten we nieuwe functies om optimaal gebruik te maken van de advertenties. Zoals het inzetten van de Hagakure Methode.

Nu vs. Mijn stage

Tegenwoordig ben ik officieel werknemer van ODIV. In vergelijking met hiervoor, ben ik meer bezig met het contact met klanten. Ook ben ik nu meer bezig met het bedenken van nieuwe toepassingen, in plaats van ze enkel uit te voeren. Dit maakt het werk blijvend uitdagend, doordat je continu bezig bent met: waar gaan we hierna mee experimenteren? Daarnaast vind ik het team heel gezellig en leerzaam. Het is een hele bonte groep, met ieder zijn eigen afkomst. Op die manier leer je van ieder wat anders, wat het heel inspirerend werkt.

Wat is het leukste om te doen?

De kleinere klanten geven het meeste voldoening, wanneer het goed loopt. Maar, wanneer het wat minder goed loopt, zijn deze ook het meest vervelend. De noodzaak om conversies te realiseren ligt bij een kleinere klant immers hoger. Wanneer deze behaald worden is het feest. Echter, als deze niet worden gerealiseerd is er een zwaardere druk om deze toch te genereren. Daarnaast zijn de grotere klanten juist heel tof, doordat er veel meer mogelijk is. Zo kunnen experimenten beter worden uitgevoerd en geven ze sneller resultaat. Toch leer ik van beide type klanten enorm veel.

Fred

Het is feest

Mijn éénjarig jubileum zou ik het liefst vieren met zijn allen op een terras. Dit is al over drie maanden! Het zou nog mooier zijn onder het genot van een overheerlijke kaasplank. Maar tegenwoordig, zou ik al heel blij zijn om met zijn allen in de zon te kunnen ouwehoeren.

Meer over mij of mijn SEA werkzaamheden weten? Stuur me vooral een bericht via frederique@odiv.nl.