Wil jij met een SEA Bureau aan de slag? Wij helpen je graag!

Waarom is SEA belangrijk?

In digital marketing draait het continu om het tonen van de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste personen. Dit principe is de kern van SEA, waarbij je potentiële klanten bereikt precies wanneer ze op zoek zijn naar een oplossing. Advertenties trekken de aandacht en verhogen de kans dat deze geïnteresseerden jouw website bezoeken.

SEA specialist aan het werk Soraya

Wat is het doel van SEA?

Het adverteren met Google Ads is dus een essentieel onderdeel van je online marketing strategie. Aangezien je direct geld investeert met mediabudget, is het doel om je campagnes onmiddellijk rendabel te maken. Daarom richt SEA zich voornamelijk op personen onderin de funnel: individuen die actief zoeken naar wat je biedt (search campagnes), en diegenen die al interesse hebben getoond via eerdere bezoeken aan je site (display campagnes). Over het algemeen kom je dan op drie doelen uit voor jouw SEA strategie.

Zoekmachine marketing uitbesteden

1. Zichtbaarheid verhogen

Door zoekwoorden te targeten die op zoek zijn naar de branche van jouw bedrijf of producten, zorg je voor zichtbaarheid van je merk. Hierdoor trek je bezoekers aan naar jouw website.

2. Naamsbekendheid vergroten

Door zichtbaar te zijn op je eigen naam en belangrijke zoekopdrachten, kun je met SEA de bekendheid van je merk vergroten. Zelfs als mensen niet op jouw advertentie klikken hebben ze wel je naam voorbij zien komen.

3. Verhogen van leads/verkopen

Adverteren in zoekmachines helpt bij het realiseren van verkopen en leads, doordat je zichtbaar bent op zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan je bedrijf of producten.

Zichtbaarheid verhogen

Hoe werkt SEA?

Waar je bij SEO veel technische kennis nodig hebt en er lang mee bezig zult zijn, is het basisprincipe van SEA vrij eenvoudig: de advertentie met de beste combinatie van bod en kwaliteit staat bovenaan de pagina. Om je campagnes daadwerkelijk rendabel te krijgen is er alleen wat meer voor nodig.

Conversie optimalisatie bureau Utrecht

Voordelen van SEA voor bedrijven

Het inzetten van SEA campagnes voor jouw bedrijf heeft verschillende voordelen waaronder:

  • Gericht adverteren: Adverteren op basis van zoekgedrag, locatie en tijd op specifieke woorden, die te maken hebben met jouw product, dienst of service.
  • Meetbaar: Alle resultaten komen gelijk in Google Analytics, zodat je er heel veel informatie uit kan halen. Denk aan bepaalde zoekwoorden die te duur zijn, of bepaalde zoekwoorden die juist voor heel goede resultaten zorgen.
  • Hoge ROI: Je betaalt met Google en Bing alleen wanneer mensen op jouw advertenties klikken. Je kunt dus zichtbaar zijn, zonder dat je er kosten aan hebt. Doordat je mensen onderin de sales funnel kunt targeten, staat SEA bekend om een relatief hoge ROI.
Leadgeneratie specialisten Thi-Lien en Soraya

Hoe weet ik of adverteren op Google iets voor mijn bedrijf is?

SEA kan voor de online marketing van ieder bedrijf interessant zijn. Toch is het met name interessant voor bedrijven met al enigszins marketing ervaring. Je hebt namelijk altijd budget nodig voor het betalen van de advertentieruimte aan Google. Bovendien heb je te maken met een leerfase, waardoor directe winst soms wat langer de tijd nodig heeft.

Meer weten over wat wij als SEA bureau voor klanten doen?

Hoe begin je met SEA?

Voordat je start met zoekmachineadvertenties, is het essentieel om duidelijke doelen vast te stellen. Identificeer je meest winstgevende producten, analyseer de markt en begrijp het zoekgedrag van je doelgroep. Na een grondige marktanalyse, selecteer je jouw advertentieplatformen, zoals Google Shopping, Microsoft Ads, en Google Display. Gebruik de inzichten uit je onderzoek en de gemaakte keuzes als basis voor het ontwikkelen van je advertentiecampagnes.

In je keuzes bij het starten van SEA is het ook belangrijk om SEO mee te nemen. Dit verkleint niet alleen de afhankelijkheid van advertenties door een duurzame groei in zichtbaarheid en bereik te realiseren, maar stelt je ook in staat een balans tussen lange- en korte termijn strategieën te vinden. Waar SEA op korte termijn voor zichtbaarheid zorgt, helpt SEO je om op de lange termijn continu te groeien zonder tegen een plafond aan te lopen. Bovendien bereik je met de combinatie van SEO en SEA ook de mensen die geneigd zijn advertenties voorbij te scrollen, waardoor je de kans vergroot om bovenaan in Google te staan via beide kanalen.

Wij helpen met uw advertenties

Waarom SEA uitbesteden?

Direct bovenaan in Google, direct meer bezoekers en direct meer leads. Dat kunnen wij als een zoekmachinemarketing bureau voor je realiseren. Maar, waarom kun je dat niet zelf?

SEA is tegenwoordig veel meer dan een paar woordjes inkopen en dan zichtbaar zijn in de betaalde plekken van Google en Bing. De mogelijkheden zijn vrijwel oneindig en de ontwikkelingen gaan ook razendsnel. Als gecertificeerd SEA bureau helpen wij met het goed instellen, onderhouden en optimaliseren van de campagnes. Het resultaat? Efficiëntere en effectievere campagnes.

Het uitbesteden van zowel SEO als SEA aan één bureau brengt significante voordelen met zich mee, zoals kortere lijntjes tussen de strategieën, geen belangenverstrengeling met als hoofddoel het bedrijfsresultaat, en een synergie in uitvoering zoals zoekwoorden- en concurrentieonderzoek, pagina-optimalisatie, waarbij de disciplines elkaar aanvullen en versterken. Bovendien kunnen de behaalde resultaten binnen SEA worden gebruikt voor het verfijnen van SEO strategieën, waardoor een nieuwe focus kan worden bepaald. Dit maakt de combinatie van SEO en SEA niet alleen efficiënter, maar ook effectiever voor het behalen van optimale resultaten.

Bekijk ons SEO bureau!

Wat is een Google Ads bureau?

Een SEA bureau is een gespecialiseerd bedrijf dat bedrijven ondersteunt bij het beheren en optimaliseren van hun advertentiecampagnes op Google. Zij houden zich dagelijks bezig met Google Ads en zijn daardoor op de hoogte van de nieuwste trends en mogelijkheden. Ze hebben uitgebreide kennis van Google Ads en hoe deze effectief ingezet kan worden om je zichtbaarheid, verkeer naar de website, en de uiteindelijke verkoop te vergroten.

ODIV Footy toernooi

Wat mag je verwachten van jouw SEA bureau? Je mag van ons de volgende drie punten verwachten:

  1. Proactiviteit: wij zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden. Wanneer er updates interessant voor jou zijn, voeren we die automatisch door. We optimaliseren daarnaast structureel, zodat je nooit te veel betaalt of geld uitgeeft aan zoekwoorden waar geen relevante bezoekers uitkomen.
  2. Begrijpelijk: we moeten het niet moeilijker maken dan het is. In onze rapportages en meetings zullen we ervoor zorgen dat alles duidelijk is wat we doen.
  3. Resultaat: doordat we alles kunnen doormeten, weten we precies wat de kosten en baten zijn. Dus, dat betekent dat jij volledig inzicht heb in hoe goed het gaat.
ODIV Team terugblik

Wat kan ODIV voor jou betekenen?

Het uitbesteden van SEA aan ODIV heeft meerdere voordelen:

1. Deskundigheid en ervaring

Als gespecialiseerd SEA marketingbureau beschikt ODIV over een ervaren team met diepgaande kennis van zoekmachine adverteren en digitale marketing. Wij begrijpen de complexiteiten van SEA-platforms, zoekwoordanalyse, biedstrategieën en advertentie-indelingen. Deze expertise leidt tot effectievere campagnes en betere resultaten.

2. Efficiënt tijdsgebruik

Het succesvol beheren van een SEA-campagne vergt aanzienlijke tijd en inspanning. Door dit uit te besteden, kan een MKB-bedrijf zich concentreren op kernactiviteiten, terwijl ODIV, jouw SEA specialist in Utrecht, de operationele details van de campagne behandelt.

De voordelen van email marketing
3. Toegang tot tools en technieken

De SEA specialisten bij ODIV hebben geavanceerde tools en technologieën tot hun beschikking voor gegevensanalyse, prestatiebewaking en campagne-optimalisatie. Dit zijn kostbare hulpmiddelen die voor kleinere bedrijven mogelijk minder haalbaar zijn om zelf aan te schaffen.

4. Voortdurende optimalisaties

SEA vereist voortdurende aanpassingen op basis van testen en metingen. ODIV als SEA bureau kan regelmatig campagne prestaties evalueren en bijsturen om het budget optimaal te benutten en de beste resultaten te be

ODIV: jouw email marketing bureau
5. Strategische planning

ODIV ontwikkelt strategieën voor SEA-campagnes, inclusief zoekwoordselectie, doelgroepbepaling, effectieve advertentieteksten en optimale biedstrategieën. Dit resulteert in gerichte en succesvolle campagnes.

6. Gebruik maken van de nieuwste technieken

Online marketing staat nooit stil. Vooral in deze tijd waarin technologie met de dag geavanceerder wordt. ODIV neemt de tijd om up-to-date te blijven met de nieuwste SEA technieken zodat deze toegepast kunnen worden op de campagnes van haar klanten. Ondernemers en werknemers van bedrijven hebben vaak geen tijd en/of kennis om dit zelf in de gaten te houden. ODIV zorgt er daarom voor dat de online marketing van deze bedrijven altijd optimaal staat ingesteld.

Google Ad Grants
7. Flexibiliteit

ODIV kan snel reageren op marktveranderingen en trends in zoekgedrag. Dit biedt flexibiliteit in advertentiestrategieën en maakt snelle aanpassingen mogelijk om in te spelen op kansen en uitdagingen.

8. Kosten besparen

Hoewel SEA uitbesteden kosten met zich meebrengt, kan het op de lange termijn kostenefficiënt zijn. ODIV streeft naar een optimale ‘return on investment’ voor advertentie-uitgaven, wat kan leiden tot lagere kosten per conversie.

E-mail marketing bureau Utrecht

Waarom is ODIV jouw online divisie?

We gaan graag voor je aan de slag. Maar, wat zijn de kernpunten waarom je met ODIV wil gaan werken? Een bureau dat gespecialiseerd is in zoekmachine adverteren voegt een schat aan ervaring en gespecialiseerde kennis toe, wat essentieel is in de snel veranderende wereld van SEA. Door samen te werken met een bureau, krijg je toegang tot de nieuwste expertise en strategische inzichten zonder iemand in dienst te moeten nemen. Dit bespaart niet alleen kosten en tijd, maar maakt het ook overbodig om zelf deze complexe vaardigheden te moeten leren.
Bij ODIV breiden we je team uit met een divers team aan ervaren specialisten die ervoor zorgen dat je boodschap de juiste doelgroep bereikt. Door met ons te werken, krijg je toegang tot een compleet marketingteam dat elke uitdaging aan kan. Onze experts op het gebied van social media verbeteren je aanwezigheid op alle platforms, terwijl onze SEO-specialisten je zichtbaarheid verhogen via zowel betaalde als organische zoekresultaten. Ons team van content creators tilt je visuele en geschreven content naar een hoger niveau. En met onze uitgebreide reservebank aan talent ben je altijd verzekerd van deskundige ondersteuning.

ODIV staat klaar als sterspeler voor jouw online marketing team, functionerend als de spits die precies weet te scoren met effectieve marketingstrategieën. Onze ervaring in het veld – waar we ons aanpassingsvermogen en flexibiliteit hebben bewezen – stelt ons in staat om elke uitdaging aan te gaan. We zorgen voor een stevige verdediging met betrouwbare campagnes als basis, van waaruit we krachtige en innovatieve campagnes ontwikkelen. Met ODIV heb je een eersteklas team tot je beschikking, klaar om overwinningen te behalen voor jouw marketing.

leadgeneratie bureau utrecht sean & timothy

Op zoek naar een SEA specialist in Utrecht?

Onze SEA-specialisten

Veelgestelde vragen over SEA bureau:

  • Wat is Google Ads?

    Google Ads (voorheen Google Adwords) is een advertentieplatform van Google. Met dit platform is het voor bedrijven mogelijk te adverteren op verschillende plekken in het Google netwerk zoals:

    • De zoekresultaten van Google
    • Websites die aangesloten zijn bij het Google Display Netwerk
    • Gmail
    • YouTube

    Lees hier alles over Google Ads.

  • Wat kost een SEA bureau?

    Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Bij ODIV zijn er twee soorten kosten: uren en mediabudget. De uren geven aan hoeveel uren onze SEA specialisten maandelijks nodig hebben om jouw campagnes te optimaliseren. Het mediabudget is het budget dat nodig is om te adverteren op Google, Bing, YouTube en andere Google & Microsoft producten.

    Op basis van jouw doelstellingen maken we een inschatting van welke kanalen en budgetten er nodig zijn om deze te behalen.

    Hieruit volgt een compleet voorstel met daarin de strategie, inzet van de verschillende SEA kanalen en de bijbehorende uren en mediabudgetten. Daarbij geven we ook al zoveel mogelijk de te verwachten resultaten per kanaal aan.

    Zo weet je altijd van tevoren hoe jouw budget wordt besteed en kom je niet voor verrassingen te staan. Verder werken we niet met verborgen kosten en zijn onze contracten maandelijks opzegbaar.

  • Hoe kies ik een goed SEA bureau?

    Kies altijd een bureau dat transparant en betrouwbaar is. Vraag om klantcases van tevreden klanten en of je in contact kan komen met huidige klanten. Helaas zijn er nog veel bureau’s die jou als klant geen toegang geven tot jouw eigen Google Ads omgeving. Hierdoor loop je het risico dat je betaald voor advertenties die in de werkelijkheid een stuk minder kosten dan wat jou verteld wordt.

  • Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

    Bij SEO optimaliseer je jouw website om organisch een zo hoog mogelijke positie te verkrijgen op Google. Met SEA kan je betalen voor een klik om helemaal bovenaan de zoekpagina een advertentie te plaatsen.

    Met SEO ben je dus bezig om bovenaan de organische zoekresultaten te komen. Wanneer bezoekers op jouw link klikken betaal je daar geen kosten voor.

    Met SEA krijg je de mogelijkheid om helemaal bovenaan te pagina te staan met jouw advertentie. Dit is vaak het eerste dat iemand op bijvoorbeeld Google te zien krijgt. Door de grote mate van invloed die je kan uitoefenen op de zoekwoorden waarop je gevonden wordt is dit een ideale manier om verkeer naar jouw website te trekken met een grotere kans op converteren.